1. Allmän information
2. Beställning & bekräftelse
3. Betalning
4. Leverans
5. Ångerätt
6. Retur
7. Reklamation & Fel i vara
8. Återbetalning
9. Personuppgifter (PuL)
10. Force Majeure

 

1. ALLMÄN INFORMATION

Bolagsinformation:

Glitter.se drivs juridiskt av:

Svenska Glitter AB

Postadress: Box 49, 614 22 Söderköping

Org. nr: 556549-3979

 

Kontakta vårt huvudkontor Glitter International AB:

Glitter onlinesupport:

Email: 

Telefon:

Postadress: Peter Myndes backe 12, 118 46 Stockholm

 

Samtliga priser på Svenska Glitter AB är i svenska kronor (SEK) och inkluderar gällande moms. Är du under 18 år så måste du ha målsmans tillstånd för få att beställa hos oss.

Vi reserverar oss för eventuella felskrivningar, produktförändringar, prisjusteringar och eventuella färgavvikelser. Vi förbehåller oss rätten att justera eventuella prisfel före och efter att beställningen är behandlad. Eventuella rekommendationer är endast rekommendationer utifrån personliga uppfattningar. Vi arbetar för att våra foton skall vara så representativa som möjligt och överensstämma med verkligheten. Vi kan inte garantera att alla bilder exakt återger produkternas verkliga utseende. 

Observera att priser och erbjudanden kan skilja sig från Glitter fysiska butiker. Kampanjerbjudanden kan aldrig kombineras.

Alla försök till bedrägerier polisanmäls och Glitter förbehåller sig rätten att häva köpet om bedrägeri befaras. Alla varor är Glitter egendom till dess att full betalning kommit bolaget tillhanda.

Dina kontaktuppgifter kommer endast att ses och behandlas av Glitter och våra samarbetspartners. Dina kontaktuppgifter kommer aldrig säljas eller på annat vis spridas till tredje part utan ditt godkännande.

Alla varor som saluförs på Glitter är godkända och får marknadsföras i Sverige. Alla varor som saluförs och presenteras i nätbutiken finns inne på lager (om inget annat anges). Lagerstatus uppdateras löpande, och vi reserverar oss för mindre avvikelser.

Kampanjer och erbjudanden som vi har i vår onlinebutik kan skilja sig åt från våra fysiska butiker.

 

2. BESTÄLLNING & BEKRÄFTELSE

Genom att du godkänner Svenska Glitter ABs onlineköpvillkor samtidigt som du lägger din beställning uppstår ett bindande avtal mellan Glitter.se och dig som kund.

I samband med att du lägger din beställning accepterar du även att du blir betalningsskyldig motsvarande orderns totalbelopp. Vid mottagen order skickas automatiskt en orderbekräftelse per epost till din registrerade epostadress. Du erhåller i steg ett en preliminär bekräftelse, när ditt paket är packat och färdig att levereras, erhåller du sedan din slutgiltiga orderbekräftelse. Denna orderbekräftelse fungerar även som garantibevis efter fullt erlagd betalning.

Glitter reserverar sig från avvikelse i slutleverans i de fall lagersaldo varit felaktigt vid tidpunkten för din order. Du kan göra din beställning på Glitterbdygnet runt, varorna plockas normalt sett nästkommande arbetsdag.

 

3. BETALNING

Glitterbsamarbetar med Klarna AB (org.nr  SE556737- 0431) där Klarna AB tillhandahåller flera betallösningar via klarna Checkout. Klarna ABs tillhandahållande innefattar kortbetalning, faktura, kontofaktura, delbetalning, Klarna Direkt, Swish samt internetbank via Swedbank, Handelsbanken, Nordea och SEB. När du godkänner Glitters köpvillkor och betalar med Klarna Checkout, godkänner du även Klarna ABs villkor. Aktuella villkor hittar du här.

 

4. LEVERANS

Vi tillämpar en enhetsfrakt på 29 kr/ kolli, oavsett vikt eller storlek. Vi använder oss av PostNord AB som samarbetspartner inom logistik för Sverige. Varorna levereras normalt med varubrev direkt i din brevlåda eller med postpaket Posten My Pack till ditt närmaste utlämningsställe. Varubrev som anses vara för stora för brevlådan lämnas till ditt närmaste utlämningsställe och du får en sms-avisering.

En normal leveranstid är 1-3 arbetsdagar efter det att vi har skickat din beställning, med reservation för att varan är slut på lagret. Förnärvarande levererar vi endast inom Sverige.

Alla My Pack-försändelser samt varubrev som ej får plats i brevlådan, sms-aviseras, var därför noggrann med att ange korrekt mobilnummer. För att hämta ut din My Pack-försändelse behöver du kollinummer/sändnings-ID samt legitimation. Du kan alltid följa din försändelse genom länken "Spåra min försändelse" som du får i din orderbekräftelse samt hittar under ”Mina sidor” alternativt på PostNords hemsida klicka här

Alla paket ligger kvar på utlämningsställena i 14 dagar innan de returneras till oss, läs mer om detta nedan under "Ej uthämtat paket".

Ej uthämtat paket

Outlösta paket omfattas ej av ångerätten enligt distans- och hemförsäljningslagen. För paket som ej hämtas ut debiteras en avgift på för närvarande 299 kr. Detta motsvarar de kostnader som det orsakat oss att skicka ut paketet samt mottagit det i retur. Varor vilka levereras som postpaket till postens utlämningsställe aviseras med sms till din mobil och ligger kvar i två veckor. Brev som inte kan lämnas i din brevlåda levereras till närmaste utlämningsställe och aviseras med SMS. Ej uthämtade varor returneras till oss. 

 

5. ÅNGERRÄTT

Glitter är inte nöjda förrän du som kund är nöjd. När du handlar på Glitter har du alltid 30 dagars ångerrätt. Ångerfristen börjar löpa den dag du tar emot dina varor. På grund av hygieniska skäl omfattas ej örhängen och skönhetsprodukter av ångerrätten. Vid plomberade varor godkänns ångerrätt om plombering ej är bruten.  Returnerade varor skall vara oanvända och i originalförpackning samt eventuella hangtags skall bifogas. Om så inte är fallet kommer en värdeminskning på 100 % av varans värde att dras av vid återbetalning.

Bifogat i din leverans finns returhandlingar; returformulär, returfraktsedel. Vid returer skall Glitters egna frakthandlingar alltid användas. Glitter tar ut en kostnad på 29 kr för returfrakten, denna kostnad administreras i efterhand. Om du saknar din returfraktsedel eller har frågor angående returer, kontakta kundservice via mail customerservice@glitter.se eller via telefon 08-000000 (mån-fred 09.30-12.00). Du kan även välja att retunera din vara/varor i någon av våra Glitterbutiker.

Vi genomför inte byten av produkter.

 

6. RETUR

Om du skulle önska att returnera din vara kan detta ske på två olika sätt. Postalt via PostNord eller till din närmaste valfria Glitterbutik. Observera att vi ej utför byten av produkter, varken postalt eller i butik (en retur gemomföres istället med köp av ny vara).

Så här gör du en retur via post:

1. Med i din försändelse följer ett returformulär där du hittar instruktioner för att göra en retur. I detta returformulär anger du ditt ordernummer, namn, artikelnummer på returnerade artiklar samt anledning till returen. 

2. Vi rekommenderar att du använder samma emballage som varan levererades i.

3.  Använd returadressetiketten som du fick med din försändelse och klistra den på paketet. Lämna sedan in paketet till ditt närmsta postombud på PostNord.

4. Kostnad för returfrakt är 29 kr, vilket dras på ditt tillgodohavande för de varor som du returnerat. Om delar av leveransen returneras till oss återbetalas ej frakten.

5. Återbetalningen för returnerat paket sker inom 14 dagar, till samma betalsätt som du betalt din order med. Klarna AB ombesörjer för återbetalningen.

 

Så här gör du en retur i butik:

1. Du har möjlighet att returnera din produkt/beställning till din närmaste valfria Glitterbutik. Ta med dig varan samt returunderlaget som bifogats i din försändelse i fylld med ditt ordernummer, namn, artikelnummer på returnerade artiklar samt anledning till returen.

2. Överlämna returen till butiksäljaren och visa giltig legitimation (om du väljer att skicka någon annan person i ditt ställe för att returnera i butik måste personen visa upp både sin egen samt din legitimation)

3. Du erhåller direkt från butikssäljaren en skriftlig bekräftelse på att vi mottagit din retur

4. Återbetalning av ditt online köp kan inte utföras direkt i butik, Din återbetalning kommer att ske via Klarna med samma betalningsalternativ som du valt vid köptillfället. Du erhåller ett bekräftelsemail från Glitter Kundtjänst så snart din retur administrerats samt din återbetalning direkt från Klarna AB

Att returnera i en Glitterbutik är kostnadsfritt. Kontakta Glitter Kundservice vid eventuella frågor.

Kom ihåg att det är du som kund som ansvarar för returen fram till att vi har mottagit och registrerat den, så spara alltid ditt inlämningskvitto. Det kan ta upp till 14 dagar för en retur att komma till oss och behandlas på vårt lager.

 

7. REKLAMATION & FEL I VARA

Om du fått en trasig eller felexpedierad vara, vänligen kontakta oss inom 14 dagar, med information om felet, artikelnummer samt ditt ordernummer. Vi tillämpar Konsumentköplagens reklamations rätt, vilket ger dig som kund rätt att reklamera en produkt i upp till 3 år, reklamationen skall göras inom skälig tid

En reklamation ersätts alltid i första hand av en ny vara. Kan inte detta alternativ erbjudas tillämpar vi en full retur. 

Vid reklamationer tillämpas Konsumentköplagen och vid en eventuell tvist följer Svenska Glitter AB  Allmänna Reklamationsnämndens  rekommendationer och EU:s online dispute resolution

 

8. ÅTERBETALNING

Återbetalning sker inom 14 dagar till samma betalsätt som du betalt din order med. Administrationen av returen utförs av Glitter Kundtjänst. Återbetalningen sker av Klarna AB

Har du handlat för under 300 kr och därmed betalat en fraktavgift på 29 kr, återbetalas fraktavgiften endast om du gör en fullretur. Eventuell rabatt använd på returnerad vara är förbrukad och flyttas inte över till annan vara.

Har du betalat med ett presentkort och väljer att returnera så kommer saldot på din rabattkod eller ditt presentkort att återställas inom 48 timmar efter att returen registrerats förutsatt att presentkortet fortfarande är giltigt.

 

9. PERSONUPPGIFTER (PuL)

Svenska Glitter AB värnar om din integritet och strävar efter att alltid skydda dina personuppgifter på bästa sätt. Det är Glitters målsättning att följa alla vid var tid gällande lagar och regler för personuppgiftsskydd.

Svenska Glitter AB är personuppgiftsansvarig för behandlingen av de personuppgifter som du som kund lämnar till Glitter. Genom godkännande av dessa Köpvillkor samtycker du som kund till Glitters behandling av personuppgifter enligt denna punkt.

Glitter behandlar dels uppgifter som du som kund själv lämnar till Glitter, t.ex. kontaktinformation och personnummer, samt uppgifter som Glitter eller dess samarbetspartners samlar in från annat håll, t.ex. adressuppgifter och uppdaterad kontaktinformation samt köphistorik som registreras i samband med dina köp. I samband med ditt köp kontrollerar vi dina uppgifter mot folkbokföringsregistret.

Glitter kommer att behandla de personuppgifter som du som kund lämnar till Glitter för att administrera din beställning och din leverans av varor.  Dina personuppgifter kan även komma att användas för identifikation, administration samt för statistikändamål.  Om du särskilt samtyckt till det kan dina uppgifter även komma att användas till direktmarknadsföring.

Glitter behandling kan även innebära samkörning, både inom och utom EU, med andra register och att dina personuppgifter överförs till andra bolag inom Glitter koncernen. Personuppgifter överförs även till våra samarbetspartners i syfte att administrera och underlätta ditt köp, såsom transportbolag och Klarna AB.

Du som kund har enligt personuppgiftslagen rätt att en gång per kalenderår gratis begära information om de personuppgifter som behandlas om dig som kund Glitter, oavsett hur de samlats in. Om du vill ha sådan information, ska en undertecknad begäran lämnas till Glitter. Begäran ska göras skriftligen och kan inte skickas med e-post. Om personuppgifter behandlas i strid med personuppgiftslagen har du som kund rätt att begära att uppgifterna rättas, blockeras eller raderas. 

 


10. FORCE MAJEURE

Under Force Majeure skjuts Svenska Glitter Abs förpliktelser upp. Vi anser oss befriade från att fullgöra våra förpliktelser i de här villkoren i händelse av ändrad lagstiftning, myndighets åtgärd, konflikt på arbetsmarknaden, brand, översvämning, krig, terrorism, sabotage, olyckshändelser av större omfattning eller liknande händelser.