Vanliga frågor

om glitter

HUR KOMMER JAG I KONTAKT MED ER?
Vad kul att du önskar att kontakta oss! Vi hjälper dig gärna och du kan nå oss via telefon 08- 51 80 20 80 på vardagar mellan 09.00-12.00. Du kan även kontakta oss via kontaktformuläret på vår site eller maila till oss på: customerservice@glitter.se. Vi besvarar dina frågor så fort som möjligt och alltid inom 1 vardag. Vi ser framemot att höra från dig!
HUR BLIR JAG MEDLEM I CLUB GLITTER?
Vad roligt att du vill bli medlem hos oss! Som medlem i Club Glitter får du den senaste informationen inom accessoarer, smycken och hårstyling, exklusiva erbjudanden och mycket mer! Du kan enkelt bli medlem hos Glitter via länken längst ner på sidan som leder dig till registreringsformuläret. Du kan även bli medlem hos din närmsta Glitterbutik eller genom att skicka SMS "GLITTER *mellanslag* ditt personnummer" till 71550. Har du några frågor kan du alltid skicka e-post till oss: club@glitter.se.

Sortiment

VAR KOMMER GLITTERS SMYCKEN IFRÅN OCH VILKA KRAV STÄLLER NI PÅ LEVERANTÖRERNA?
Glitter utvecklar och importerar sitt sortiment av mode smycken och accessoarer från Asien och i första hand från Kina. Vi är medlemmar i www.bsci-eu.com som du själv kan läsa om vår hur vi arbetar med våra leverantörer för att se till att de följer våra riktlinjer enligt BSCI.
AVGER GLITTERS SMYCKEN OCH ANDRA METALLDETALJER NICKEL?
Alla smycken som Glitter säljer följer EU:s lagar och regler för hur mycket nickel ett smycke får avge. Max 0,5 % ug mikrogram nickel/cm2/vecka.
JAG LETAR EFTER EN SPECIFIK PRODUKT, KAN NI HJÄLPA MIG ATT HITTA DEN?
Ifall produkten är slutsåld online kan den fortfarande finnas kvar i våra fysiska butiker. Du kan kontakta din närmsta Glitter butik och fråga ifall de har produkten du efterlyser i butiken. Via vår hemsida hittar du kontaktuppgifter till alla våra butiker. Du kan även kontakta vår kundservice så hjälper vi dig gärna.

Beställning

HUR HANDLAR JAG PÅ GLITTER.SE?
Det ska vara enkelt och inspirerande att shoppa online. När du har hittat de produkter du vill shoppa klickar du på ikonen ”Lägg i shoppingbag”. I din shoppingbag kan du se pris och göra eventuella ändringar. När du är nöjd med din beställning fortsätter du till kassan där du hittar flera olika betalningsalternativ. Happy shopping!
NÄR MOTTAR JAG MIN BESTÄLLNING?
Tack för att du handlat hos Glitter.se, vad glada vi blir! Vi gör vårt yttersta för att skicka din beställning så fort som möjligt, vanligtvis skickas din order senast nästkommande vardag och alltid inom 3 arbetsdagar. Under kampanjer och vid hög belastning kan leveransen ta lite längre tid. Postens leveranstid från att vi skickat din order från vårt lager beror på vart i landet du bor, men vanligtvis har du din order i din brevlåda eller hos ditt närmsta postombud inom 3 dagar från att vi skickat din beställning.
VILKA FRAKTKOSTNADER TILLKOMMER NÄR JAG HANDLAR PÅ GLITTER.SE?
Vi erbjuder leverans med PostNord och fraktkostnaden är 29 kronor. Fraktavgiften är oberoende av paketets storlek och vikt. Du får alltid fri frakt vid köp över 300 kronor!
Kan jag ändra eller avbryta min beställning?
Tack för att du handlat hos Glitter.se! Om du önskar att avbryta din order vänligen ta kontakt med vår kundservice så hjälper vi dig gärna. Vi kan avbryta en lagd order så länge lagret inte har hunnit behandla din beställning. Tyvärr kan vi inte göra ändringar på en lagd order, men vi erbjuder alltid 30 dagars returrätt (14 dagar på REA-varor) ifall du ångrar din beställning. Du kan enkelt returnera produkter till oss via butik eller post.
KAN JAG SPÅRA MIN BESTÄLLNING?
Alla försändelser samt varubrev som ej får plats i din brevlåda, sms-aviseras. Med hjälp av kollinummer/sändnings-ID samt legitimation kan du hämta ut ditt paket från ditt närmsta postombud. Ifall du behöver hjälp att spåra ditt paket kan du alltid kontakta vår kundservice så hjälper vi dig gärna.
Varför har jag inte mottagit alla varor jag beställt?
Tack för att du handlat hos oss! Vi ber om ursäkt att vi inte hade möjlighet att leverera alla produkter i din beställning. Om en vara är mycket efterfrågad kan det hända att produkten hinner sälja slut innan lagersaldot uppdateras online. Vi skickar alltid dig en slutgiltig orderbekräftelse där du kan se varorna som kommer att levereras. I samband med att din order lämnade vårt lager, debiterades du endast med beloppet för de produkter som faktiskt skickades. Vi har tyvärr inte möjlighet att leverera produkter som saknats i din order i efterhand, men håll gärna utkik på vår hemsida då vi uppdaterar vårt sortiment kontinuerligt! Ifall du önskar hitta en liknande produkt eller har andra frågor kan du alltid kontakta vår kundservice. Vi hjälper dig gärna! Varan som sålts slut online kan eventuellt finnas hos din närmsta Glitterbutik.

Betalning

Vilka betalningsalternativ erbjuder ni?
Vi vill att det ska vara enkelt att handla hos Glitter.se och har valt att samarbeta med Klarna AB som erbjuder säker och smidig betalning. Du kan via Klarna välja fakturabetalning, delbetalning, kontokortsbetalning samt direktbetalning. Ifall du har några funderingar kring betalning, vänligen ta kontakt med Klarnas kundtjänst på telefon: 08 - 120 120 10 eller chatta med Klarnas kundservice på deras hemsida.
JAG HAR VALT ATT BETALA MED KORT. NÄR DRAS BETALNINGEN?
Tack för att du handlat hos oss! Summan reserveras i samband med att du lagt en beställning, men betalningen dras först när vi skickat ditt paket från vårt lager.
JAG SAKNAR MIN FAKTURA, KAN NI SKICKA DEN PÅ NYTT?
Tack för att du handlat hos Glitter.se! Din faktura skickas direkt från Klarna till dig via e-post i samband med att vi postat din beställning från vårt lager. Du kan se din faktura genom att logga in på dina sidor på www.klarna.com eller genom att ange din e-postadress vid "Hitta din faktura". Klarna hjälper dig gärna och du når deras kundtjänst via telefon: 08 - 120 120 10.

Byte & returer

Kan jag returnera varor köpta online till en fysisk butik?
Tack för att du handlat hos Glitter.se! Vi vill att det ska vara enkelt att returnera produkter du inte önskar att behålla och självklart kan du returnera produkter köpta online till valfri Glitterbutik! I din leverans finner du returblankett som du använder vid en retur. Butikspersonalen kan hjälpa dig att fylla i blanketten. Om du önskar att returnera varor köpta online till din närmsta Glitterbutik vänligen ta med dig giltig legitimation. När du returnerar varor till butiken kommer du att motta en bekräftelse från vår butikspersonal att vi mottagit din retur. Återbetalning sker sedan via Klarna.
KOSTAR DET ATT GÖRA EN RETUR?
Det är alltid kostnadsfritt att returnera produkter köpta online till våra Glitterbutiker. Ifall du önskar att göra retur via post hittar du en förbetald returfraktsedel i din försändelse. Om du gör returen via post är returavgiften 29 kronor och debiteras i samband med att vi behandlar din retur.
HUR RETURNERAR JAG EN VARA JAG KÖPT ONLINE?
Tack för att du handlat hos oss! Vi vill att det ska vara smidigt att göra en retur och vi skickar alltid en förbetald returfraktsedel tillsammans med din order. Du kan även välja att returnera produkter köpta online till din närmsta Glitterbutik! Att returnera produkter köpta online till valfri Glitterbutik är alltid kostnadsfritt. Ifall du saknar en returfraktsedel kan vi skicka dig en ny, vänligen kontakta vår kundservice - Vi hjälper dig gärna!
Varför har jag inte möjlighet att få återbetalt i butiken för varor jag returnerat?
Ifall du returnerar varor köpta online till en av våra Glitterbutiker har vi tyvärr inte möjlighet att återbetala produkterna direkt i butiken till dig, eftersom våra betalningsleverantörer och kanaler skiljer sig mellan vår onlinebutik och våra fysiska butiker. När du gör en retur till en av våra Glitterbutiker mottar du från vår butikspersonal en skriftlig bekräftelse på mottagen retur. Sedan sker återbetalningen via Klarna till dig. Vi gör vårt yttersta att behandla och återbetala din retur så snart som möjligt och du kommer att motta en bekräftelse via Klarna till din e-post direkt när din retur har blivit behandlad. Ifall du har några frågor angående din retur kan du kontakta butiken du gjort returen på eller vår kundservice. Vi hjälper dig gärna!
HUR LÅNG RETURRÄTT HAR JAG FÖR PRODUKTER KÖPTA ONLINE?
För oss är det viktigt att du är nöjd med varor du beställt, men om du önskar att returnera en del eller hela din order har du 30 dagars returrätt (14-dagar för REA-produkter) från att du mottagit din beställning. Varor som är köpta online kan du även returnera kostnadsfritt till valfri butik.
kan jag returnera eller reklamera varor online som är köpta i butik?
Tack för att du handlat hos Glitter! Vi önskar att vi kunde hjälpa dig, men för närvarande saknar vi möjlighet att hantera returer eller reklamationer online som är handlade i våra fysiska butiker, eftersom våra betalningsleverantörer och kanaler skiljer sig mellan vår onlinebutik och våra fysiska butiker. Du kan självklart göra returen i valfri Glitterbutik där vår duktiga butikspersonal gärna hjälper dig!

 

 

Besvarade vi inte din fråga? Skicka din fråga till oss här! Vi hjälper dig gärna!