Vanliga frågor

Sortiment

Har ni samma utbud online som ni har i era fysiska butiker?
Svar: Vår onlinebutik skall representera hela vårt utbud med reservationer. Vissa kollektioner och viss utbud finns enbart i vår onlinebutik. Dessa produkter är märka med "Online exklusive".
Presentförpackningar - hur funkar det?
Svar: Du kan köpa våra fina presentpåsar, direkt i kassan. Presentpåsen bifogas i försändelsen, och du lägger sedan själv in produkterna i presentpåsen.

Beställning

Kan jag ändra i en lagd order?
Svar: En lagd order packas och skickas nästkommande dag på förmiddagen. Din order kan justeras så länge ordern ej har hunnit börja behandlas. Den justering du kan göra är att ta bort produkter från den befintliga ordern alternativ annullera ordern i sin helhet. Kontakta oss direkt när du märker att något gått fel i din beställning så kontrollerar vi status.

Betalning

Vilka betalningsalternativ erbjuder ni?
Svar: Vi samarbetar med Klarna AB och erbjuder via dem säkra betalningar: Klarna Faktura, Klarna Delbetalning, Klarna Direkt, Visakort, Mastercard, Eurocard.
Jag har frågor gällande min betalning - hur kommer jag i kontakt med Klarna?
Svar: Du hittar Klarnas Online Kundtjänst här https://www.klarna.com/se/kundservice . Du kan även kontakta dem via telefon på nummer: 08- 120 120 10.
Jag har inte fått någon faktura - vad gör jag nu?
Din faktura skickas direkt från Klarna till din angivna mailadress. Du kan själv hämta din faktura från www.klarna.com genom att ange din e-postadress vid "Hitta din faktura".

Byte & returer

Kan jag returnera ett onlineköp i en fysisk butik?
Svar: Ja, du kan välja returnera direkt till valfri Glitterbutik. Viktigt att du har med dig ifylld returunderlag samt legitimation så hjälper vi dig med din retur.
Varför får jag inte återbetalt för mitt onlineköp direkt i butik, när jag gör en retur?
Svar: Din återbetalning sker via samma betalningsleverantör och kanal som du genomförde ditt köp detta skiljer sig från vår onlinebutik och våra fysiska butiker. Vid din retur erhåller du en returbekräftelse från mottagande butikssäljare. Din retur administreras i efterhand och återbetalas direkt från Klarna.

Leverans

När får jag min beställning?
Svar: Vi skickar din beställning inom 1-3 arbetsdagar.
Varför har jag inte fått alla varor som jag beställde?
Ibland kan det hända att lagersaldot inte stämde på den saknade produkten, när du gjorde din beställning. Vi restnoterar inga produkter och varan kommer därför inte i efterhand. I samband med att din order lämnade vårt lager, debiterades du endast med beloppet för de produkter som faktiskt skickades.