Ångerrätt & retur

 ÅNGERRÄTT

Vi är inte nöjda förrän du som kund är nöjd. När du handlar på Glitter har du alltid 30 dagars ångerrätt för rea-varor gäller 14 dagar. Ångerfristen börjar löpa den dag du tar emot dina varor. På grund av hygieniska skäl omfattas ej örhängen och skönhetsprodukter av ångerrätten. Vid plomberade varor godkänns ångerrätt om plombering ej är bruten.  Returnerade varor skall vara oanvända och i originalförpackning samt eventuella hangtags skall bifogas. Om så inte är fallet kommer en värdeminskning på 100 % av varans värde att dras av vid återbetalning.

Bifogat i din leverans finns returhandlingar; returformulär, returfraktsedel. Vid returer skall Glitters egna frakthandlingar alltid användas. Glitter tar ut en kostnad på 29 kr för returfrakten, denna kostnad administreras i efterhand. Om du saknar din returfraktsedel eller har frågor angående returer, kontakta kundservice via mail customerservice@glitter.se eller via telefon 08- 51 80 20 80 (vardagar 09.00-12.00). Du kan även välja att returnera din vara/varor i någon av våra butiker.

Vi genomför inte byten av produkter.

RETUR

Om du skulle önska att returnera din vara kan detta ske på två olika sätt. Per post via PostNord AB eller till din närmaste valfria Glitterbutik. Observera att vi ej utför byten av produkter, varken per post eller i butik (en retur genomföres istället med köp av ny vara).

Så här gör du en retur via post:

1. Med i din försändelse följer ett returformulär där du hittar instruktioner för att göra en retur. I detta returformulär anger du ditt ordernummer, namn, artikelnummer på returnerade artiklar samt anledning till returen.

2. Vi rekommenderar att du använder samma emballage som varan levererades i.

3.  Använd returadressetiketten som du fick med din försändelse och klistra den på paketet. Lämna sedan in paketet till ditt närmsta postombud på PostNord AB.

4. Kostnad för returfrakt är 29 kr, vilket dras på ditt tillgodohavande för de varor som du returnerat.

5. Återbetalningen för returnerat paket sker inom 14 dagar, till samma betalsätt som du betalt din order med. Klarna AB ombesörjer återbetalningen.

Så här gör du en retur i butik:

1. Du har möjlighet att returnera din produkt/beställning till din närmaste valfria Glitterbutik. Ta med dig varan samt returunderlaget som bifogats i din försändelse i fylld med ditt ordernummer, namn, artikelnummer på returnerade artiklar samt anledning till returen.

2. Överlämna returen till butikssäljaren och visa giltig legitimation (om du väljer att skicka någon annan person i ditt ställe för att returnera i butik måste personen visa upp både sin egen samt din legitimation)

3. Du erhåller direkt från butikssäljaren en skriftlig bekräftelse på att vi mottagit din retur

4. Återbetalning av ditt online köp kan inte utföras direkt i butik, Din återbetalning kommer att ske via Klarna AB med samma betalningsalternativ som du valt vid köptillfället. Du erhåller ett bekräftelsemail från Glitter kundtjänst så snart din retur administrerats samt när din återbetalning genomförts direkt från Klarna AB.

Att returnera i en Glitterbutik är kostnadsfritt. Kontakta Glitter kundservice vid eventuella frågor.

Kom ihåg att det är du som kund som ansvarar för returen fram till att vi har mottagit och registrerat den, så spara alltid ditt inlämningskvitto. Det kan ta upp till 14 dagar för en retur att komma oss tillhanda och behandlas på vårt lager.

 REKLAMATION & FEL I VARA

Om du fått en trasig eller felexpedierad vara, vänligen kontakta oss inom 14 dagar, med information om felet, artikelnummer samt ditt ordernummer. Vi tillämpar konsumentköplagens (1990:932) reklamationsrätt, vilket ger dig som kund rätt att reklamera en produkt i upp till 3 år, reklamationen skall dock göras inom skälig tid.

En reklamation ersätts alltid i första hand av en ny vara. Kan inte detta alternativ erbjudas tillämpar vi full returrätt.

Vid reklamationer tillämpas konsumentköplagen och vid en eventuell tvist följer Glitter Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.

 ÅTERBETALNING

Återbetalning sker inom 14 dagar till samma betalsätt som du betalt din order med. Administrationen av returen utförs av Glitters kundtjänst. Återbetalningen görs av Klarna AB.

Har du handlat för under 300 kr och därmed betalat en fraktavgift på 29 kr, återbetalas fraktavgiften endast om du gör en full retur. Eventuell rabatt använd på returnerad vara är förbrukad och flyttas inte över till annan vara.

För retur vid köp av 3 produkter betala för 2 gäller följande: Vid retur av den fria produkten sker ingen återbetalning då denna produkt aldrig debiterats för. Om du returnerar en produkt som du betalat för, men väljer att behålla den fria produkten debiterar vi den fria produkten. Detta innebär att vi endast återbetalar mellanskillnaden mellan den fria produkten och den produkten du returnerat till oss. 

Har du betalat med ett presentkort och väljer att returnera så kommer saldot på din rabattkod eller ditt presentkort att återställas inom 48 timmar efter att returen registrerats förutsatt att presentkortet fortfarande är giltigt.